Anpassad Gymnasieskola
Anpassad gymnasieskola är för elever
med intellektuell funktionsnedsättning.
På anpassad gymnasieskola finns det
nationella och individuella program.
Nationella program är för att
göra elever redo för att kunna få ett jobb.
Individuella program är olika för varje elev
beroende på vad de behöver och klarar av.
De nationella program
som finns på Gymnasium Skövde är
Administration och handel samt varuhantering.
Fastighet och anläggning samt byggnation.
Hotell och restaurang samt bageri.
De individuella program
som finns på Gymnasium Skövde är
Estetisk verksamhet.
Hem och konsumentkunskap.
Idrott och hälsa.
Individ och samhälle.
Natur och miljö.
Språk och kommunikation.
Klicka på länken under texten
för att få mer information.
Sidan är inte på lättläst.
Sidan uppdaterades: 29 maj 2026